fredag 29 maj 2009

*Ä N T L I G E N*


Då var den här, denna efterlängtade och underbara pryl. Tänk att någonting så simpelt kan göra något annat så vackert. Jag har vankat av och an nu i flera veckor efter just den här saken och nu äntligen som har jag den hemma. Min soffa är nu ihopsatt och placerad i den rätta positionen i mitt vardagsrum och satan va bra den passade=) Vardagsrummet ser för fasen helt annorlunda och nu känns det äntligen ombonat ut:P Är så glad över att pappa fixade en bil idag så att jag kunde få hem min lilla ögonsten idag. Dock är jag inte lika glad när jag fick reda på att lastbilshelvetet kostade 940 jävla kronor. Kan ni fatta något korkat? För typ en och en halv timme, så betalade jag 940 kronor. Helt och hållet sanslöst, helt SANSLÖST. Men men får gråta några tårar ikväll till Talang 2009 i min ensamhet och sen snåla fram tills nästa lön (som förhoppningsvis bli bättre än den här) Kan bara inte fatta vilka hutlösa priser dom på Statoil ligger inne med. Tänker dom inte på oss dödliga någon förbannad gång när dom sätter dessa sjuka priser? Eller förvisso så är det ju med allt i dagens samhälle, du måste ju verkligen ha cash för att kunna leva. Suger fan fet hästballe om jag ska vara ärlig (ursäkta mitt svenska ordförråd)Men jag är så glad över min lägenhet och så glad över att få bo själv. Ångrar då verkligen inte att jag tackade ja till den här super fina lägenheten!!!!!


Ja ha då annars då? Vad har lilla jag pysslat med på sistone? Det är ju en ständig fråga som jag ställer i den här bloggen, precis som om det vore nått tema eller nåt (mogen teamflash nob jävel) Men det känns liksom på nått sätt som att det är därför man skriver en blogg, just för att tala om vad som försigår i ens liv. Men som valigt så jobbar jag och sliter, men har nu bara 15 arbetspass kvar till semsetern. Oj satan va jag längtar. 4 veckor tillsammans med familjen och vännerna, klingar inte det gott i öronen så vet jag inte vad. Sommaren är ju en årstid som får de flesta människor att bli lyckliga. Asså jag kan ju bara tala för mig själv, men solen är uppe tidigt och går ner så sent. Detta gör ju att dagarna bli längre och man orkar på nått sätt att göra saker man aldrig skulle orkat på vintern. Det spritter i hela min kropp när jag tittar ut igenom fönstret och bara ser barnen leka i sandlådan, pojkarna spelar fotboll på gården, pensionärerna sitter och äter glass i solen osv. Finns ju verkligen inte bättre och lyckligare känsla än just den, Sommarkänslan!''


Annars så hjälper jag i största möjliga mån min darling att hitta ett jobb här nere (men guess what people, om ni inte visste det redan så är det SUPERMEGABAUTAJÄTTESVÅRT att hitta ett). Men både jag och Johan håller modet uppe och vi ger oss definitivt inte förrän Johan packat dem sakerna han får ta med sig från Arvika (älskar dig gubben), sagt upp sig från jobbet, sagt upp sin lägenhet och flyttat ner till mig och ett nytt jobb. Att det ska vara så ofattbart svårt hela tiden. Fattar inte det, men säger bara DAGENS SAMHÄLLE tyvärr.


Idag har den alltid lika välkomna och underbara familjen Winved varit på besök och beundrat min så fina soffa. Den här familjen är alltså så otroligt snäll och go att jag inte kan få nog av dem. Och deras barn ska vi ju inte prata om. Maxan, trots hans trotsålder nu så är han så jävla rolig. Han är så fasansfullt lättroad och han underhåller sig själv så enkelt (sa det till Key innan, att när han sen blir tonåring och ni undrar varför han alltid har stängd dörr: Lättroad + underhåller sig själv=Han runkar. Tips: Öppna inte dörren, förutom att kasta in en toarulle) Nej men han är i alla fall en underbar lite pojk. Sen har vi ju Neopeo som är min lilla ögonsten. Denne pojk förgyller mitt liv och mitt hjärta med så mkt glädje och stolthet och jag älskar honom så mkt! Dessa två pojkar har jag lovat att passa den sista lördagen i juni (hmm så får se om dom diggar mig efter det:P) Men det kommer garanterat att gå bra, med lite hjälp av Camillas instruktionsbok och lite stöttning av Johan, så gåt det som en dans.


Sen har jag då hittat ett par skor på skopunkten som jag liksom har blivit helt förälskad i, men tack vare statiols jävla rån idag, så får jag väl fjäska med pojken min=) Fan va jag älskar dig gubben min. Hoppas verkligen att vi snart kan börja vårt liv tillsammans. Saknar dig hela tiden och du förgyller min vardag hela tiden.


Nej nu gott folk nu orkar jag inte skriva mer=) Men för er som inte har blogspot, så kan ni nu kommentera mina inlägg eller så i klotterplanket till höger.


Dagens citat "Det finns ingen bättre spegel än en god vän"

1 kommentar:

Everyone Can Be Loved sa...

Ja, äntligen har soffa kommit som vart så efterlängtad...no more 1 meters bäddsoffa att mysa å bråka i;) hoppas med att det löser sig snart gumman...LÄNGTAR!!! <3 kyss